Projeto Pedagógico – Programa Bilíngue Parthenon – Colégio Parthenon

Projeto Pedagógico – Programa Bilíngue Parthenon

Parthenon Bilingual Program

Parthenon Bilingual Program consists of offering powerful pathways that meet the specificities of the different segments.

From G4 to the 5th grade of Elementary School, there are English experiences everyday through storytelling from diverse cultures, folk songs and games. We are also supported by Educate´s pedagogical resources that, in addition to contributing to learning in a contextual and playful manner, prepare our students for Cambridge exams.

Elementary II students (grades 6 through 9) continue to study English five times a week with the support of Cambridge's Prepare collection.
Our focus for this age group is that they can communicate more accurately and at a more authorial way through speech and writing and be prepared for the most advanced Cambridge exams that are applied at Parthenon School.

In the 9th grade, besides being in contact with the English language every day, students can attend projects and electives which final product is presented in English.

We offer High School two to three English lessons per week and the option to attend English projects and electives as well.

The concern about multiculturalism is at the root of Parthenon Bilingual Program because we believe that education is based on the diversity of teaching and learning strategies.

Programa Bilíngue Parthenon

O Programa Bilíngue do Colégio Parthenon consiste na oferta de percursos potentes que atendem às especificidades dos diferentes segmentos.

Do G4 ao 5°ano do fundamental I, acontecem vivências em inglês todos os dias por meio da contação de histórias de culturas diversas, canções folclóricas, jogos e brincadeiras. Somos também apoiados pelos recursos pedagógicos da Educate que, além de colaborarem para o aprendizado de forma contextualizada e lúdica, preparam nossos alunos para os exames da Cambridge.

Os alunos do fundamental II (6° ao 9°ano) continuam a estudar inglês todos os dias com o suporte da coleção Prepare da editora Cambridge. Nosso foco para essa faixa etária é que eles consigam se comunicar de maneira mais autoral e elaborada por meio da fala e da escrita e que estejam preparados para os exames mais avançados da Cambridge que são aplicados no Colégio Parthenon.

No 9°ano, além de continuarem em contato com a língua inglesa todos os dias, os alunos podem frequentar projetos e eletivas cujo produto final é apresentado em inglês. Oferecemos ao Ensino Médio 3 aulas semanais em inglês e a opção também de trilharem por projetos e eletivas em inglês.

A preocupação com o multiculturalismo está na raiz do projeto bilíngue do Colégio Parthenon porque acreditamos que a educação se faz na diversidade de estratégias de ensino e aprendizagem.